reklama

Ste vyhorení? Zažnite sa!

Ste úplne na dne, nič necítite? Viete, že sa tento pocit môže označiť aj ako vyhorenie? Za posledný týždeň som sa s ním stretla viac krát. Otvorene sa v médiách na túto tému píše. Pred viac ako 10-timi rokmi som pocity, ktoré v článkoch na túto tému opisovali, zažívala. Len som nevedela, že som vyhorená.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

Vtedajší stav som nazývala pochovaná zaživa. Pre lepšiu predstavu o tomto období uvádzam v tomto blogu v časti súkromné pod názvom "Niečo sa deje ale čo" opis tohto obdobia. Povedané 2 vetami: Mala som všetko materiálne, no vo svojej podstate som nemala nič. V období keď mi bolo zle vnútorne, ani to vonkajšie mi neprinášalo radosť. Fyzické telo žilo. Dýchalo, spomalene sa hýbalo a chcelo jesť samé nezdravé veci. Už len najmenší pohyb mi spôsoboval únavu. Pamätám si dni, hlavne víkendy, kedy som sa už ráno zobudila unavenejšia ako keď som išla spať. Cítila som beznádej, chýbala radosť a pocit šťastia. Obraz môjho života bola tma. Nevedela som si predstaviť, čo bude ďalej. Už len pri predstave, že by to takto malo pokračovať do konca môjho života ma ochromoval „strach“. Pocity boli neznesiteľné, vnútorný tlak už nemal kam rásť. Moje rozpoloženie by sa dalo prirovnať k pobytu v hlbokej jame. Jediné čo ma z nej vedelo dostať bol rázny krok vpred. A tak týmto krokom bolo rozhodnutie: „Chcem žiť šťastne!“

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ako je to žiť šťastne?

Mne pomohlo sa znova objaviť. Ako prieskumník som v sebe pátrala a odpovedala si na otázky: čo chcem robiť, čo ma v tejto chvíli urobí šťastnou? Čo chcem spoznať, naučiť sa? Očakávala som odpovede a prijímala som to čo prichádzalo bez výhrad. Otázky sú pre mňa tou najlepšou metódou. Otvárajú mi nový priestor v živote. Začínala som trhaním buriny v záhrade – čo mi dávalo kľud. Neskôr som išla okolo police s knihami, okolo ktorej som chodila roky a zrazu ma zaujala jedna kniha. Stretla som známeho, ktorý mi dal informáciu, čo vo mne vyvolala pocit šťastia. Napadlo ma po 10-tich rokoch neustálej práce v zamestnaní si zobrať mesačnú dovolenku. Predtým som si nevedela predstaviť ani 2 týždne dovolenky, nie to ešte mesiac. A z toho týždeň som strávila na samote úplne sama. Takáto samota bola predtým pre mňa nepredstaviteľná!

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Sila rozhodnutia zo srdca

Každý jeden krok bol o rozhodnutí. Toto chcem, toto ma urobí šťastnou. Úprimne poviem, že často krát som prežívala aj strach. Ako to poviem svojmu manželovi alebo svojej rodine? Nevedela som ako príjmu niektoré moje nové aktivity. No už len pomyslenie na to čo chcem, mi prinášalo šťastie. Môžete mi veriť, že aj okolie silu rozhodnutia a šťastia vnímalo. Niekedy nesúhlasili ihneď, no po rozhovore pochopili, že toto je to čo teraz pre svoje život potrebujem. Zamýšľam sa nad tým, či musíme prísť až do štádia vyhorenia, či krajných situácii, kedy už niet úniku. Jednoducho sa musíme rozhodovať. Aj u mňa zatiaľ vnútorný tlak nespokojnosti, či potreby prináša tie najlepšie rozhodnutia. Vtedy akoby sa spojili všetky sily vesmíru, ktoré mi pomáhajú situáciu vyriešiť a opäť sa zažať.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Moment riešenia

Keď príde tento moment, sledujem čo sa deje v mojom živote a konám. Dvere, ktoré dovtedy boli neviditeľné alebo sa nedali otvoriť, sú zrazu otvorené. Prichádzajú niekedy až zázračné riešenia situácií, ktoré by ma predtým ani nenapadli. Milujem tieto spolutvoriace obdobia. Tiež však viem, že aj tie obdobia kedy to vyzerá, že robím veľa drobných krokov, ktoré nikam nevedú, musia byť. Dozrievam a pripravujem sa na výsledok. Často krát si potrebujem uvedomiť ako to nechcem. Ako to máte vy?

Eva Stanová

Eva Stanová

Bloger 
  • Počet článkov:  20
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som žena a mám rada život. Baví ma v každej životnej situácií nachádzať nové riešenia a meniť uhoľ pohľadu na vec. Už ako dieťa som odmietala názor, že veci sú čierne alebo biele. Táto vlastnosť mi ostala do dnes. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu