reklama

Čo bolo prvé šťastie, či nešťastie?

Úprimne by ma zaujímala odpoveď na túto otázku. Kam by som sa mala vrátiť do akého obdobia, aby som to zistila? Hádam k Eve a Adamovi. Hovorí sa, že ich stvoril Boh a ako prvých ľudí poslal na Zem. Podľa dostupných informácií, mali všetko, veď žili v raji. Mohli robiť všetko až na jednu vec, zjesť jablko zo stromu poznania.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)
Obrázok blogu

Chcela by som sa vrátiť a nazrieť do obdobia predtým, než Eva zhrešila a odtrhla jablko. Opýtala by som sa ich otázky z Ankety ŠTASTIE, aby som zistila, či sú naozaj šťastní. Na druhej strane, by sa odpoveď dala vytušiť, keďže urobili niečo, čo urobiť mali zakázané. Túžili spoznať niečo nové, okúsiť zo zakázaného ovocia. Prinieslo im to odmenu chvíľkového ŠTASTIA. A potom odmenu hľadania šťastia v boji o prežitie. Na to, že sa to opisuje ako ťažká skúsenosť, tak prežilo veľa potomkov Adama a Evy.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Naozaj potrebujeme k životu šťastie?

Niektorí sú šťastní, niektorí hľadajúci, iní nešťastní, rezignovaní. Prečo je to tak? Pred časom, som brala odpoveď na otázku, chcete byť šťastní ako samozrejmú, veď kto už by nechcel byť. A predstavte si nájdu sa aj takí ľudia. Pri niektorých nedávnych rozhovoroch som sa dozvedela, že ľudia mali strach sa so mnou rozprávať. Prečo? Mysleli si, že ich budem na šťastie prehovárať. Ako keby sa to dalo. Veď šťastie, je niečo, čo jednoducho musím do svojho života chcieť. Ak to nechcem, nepríde.

Raz moja brazílska priateľka Sandra povedala, že sú dva typy ľudí - hľadajúci a nehľadajúci. Táto typológia sa môže použiť aj pre šťastie. Sú dva typy ľudí, ktorý si zvolili šťastie a objavujú ďalšie spôsoby a potom sú tí, ktorí sú nešťastní a ani šťastie do svojho života nechcú. Nie sú ochotní pre šťastie vo svojom živote nič urobiť. Obidve cesty sú správne.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Existuje viacero prísloví o šťastí

Je ich toľko, že keď som ich začala čítať, tak po minúte som už bola stratená. Zaujalo ma to, že si častokrát jedno s druhým odporuje alebo sa navzájom vyvracajú. Jediné z množstva porekadiel a citátov ma oslovilo toto:

Zmeňte sami seba, a vaše šťastie sa tiež zmení. / portugalské príslovie /

Prečo? Dáva možnosť voľby pre každého. Práve mi napadlo ďalšie porekadlo: sýty hladnému neverí, čo by sa v tomto prípade mohlo aj otočiť. Nešťastný neverí šťastnému. V inom prípade si nešťastný človek myslí, že ten čo hovorí, že žije štýlom - ŠŤASTIE, tak mu spadlo z neba ako pečený holub. Na druhej strane je toto tvrdenie v rozpore s porekadlom: Bez práce, nie sú koláče.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Na úvodnú otázku, čo bolo prvé ŠŤASTIE, či NEŠŤASTIE som odpoveď stále nenašla. Isté je však jedno, že mi si vyberáme, máme právo voľby. Najlepšie na tom je, že sa môžeme rozhodnúť kedykoľvek. A to je pre mňa osobne veľké ŠŤASTIE.

Eva Stanová

Eva Stanová

Bloger 
  • Počet článkov:  20
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som žena a mám rada život. Baví ma v každej životnej situácií nachádzať nové riešenia a meniť uhoľ pohľadu na vec. Už ako dieťa som odmietala názor, že veci sú čierne alebo biele. Táto vlastnosť mi ostala do dnes. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu