reklama

Niečo sa deje... ale čo

Postupne vo mne začali prebiehať isté procesy. Pamätám sa na Vianoce, keď boli u nás moji rodičia i svokra. Trávili sme ich u nás v dome. Už bol celkom zariadený. Vtedy svokra povedala: „Deti, ako vám je dobre, všetko už máte." Cítila som sa ako na opustenom ostrove. Medzi toľkými ľuďmi, a taká sama.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Mali sme všetko materiálne. Vo svojom vnútri som však nenachádzala nič pozitívne. Vedela som, že takto žiť ďalej nemôžem. Hovorila som si, ak to pôjde takto ďalej, môžem ísť rovno na cintorín a čakať, kedy príde koniec. Nevedela som, kto som a čo chcem ďalej v živote robiť. Vedela som len, že takto to už ďalej nemôže ísť. Nemala som kam uhnúť. Život mi dával dve možnosti: Vypnúť sa a žiť život zo dňa na deň bez radosti a vnútorného šťastia, alebo začať niečo so sebou robiť. V tej prvej možnosti som sa vôbec necítila dobre. Už len pri predstave, že by som takto mala žiť ďalších najmenej 30 rokov, mi bolo zle. Vedela som, že by sa to časom ešte zhoršovalo. V tej dobe som si aj uvedomila, že mi pohárik-dva alkoholu prináša potrebnú úľavu. Vedela som však, že to nie je správna cesta. Zvolila som si teda druhú cestu. Netušila som, čo to všetko znamená. No bola som ochotná urobiť všetko pre to, aby som mohla žiť. Chcela som opäť cítiť radosť, šťastie. Smiať sa na plné hrdlo, keď sa mi zažiada. Opäť som chcela mať energiu a ŽIŤ. Chcela som aj plakať. Vyplakať všetku tú bolesť, smútok i strach, ktoré som v sebe mala, no nedalo sa. Nevedela som presne, čo ma bolí, z čoho mám strach a prečo som smutná. Vnímala som sa ako sud plný uzavretých emócií, ktoré sa tam ukladali celý môj život a nemohli ísť von. Začali sa uvoľňovať postupne, keď som sa rozhodla. Najprv samoliečba v záhrade. Pomáhalo mi, keď som len tak sedela na trávniku a trhala burinu. To boli prvé sekundy a minúty vnútorného pokoja. Ukážka z e-knihy Objavte seba Objavte šťastie.

Eva Stanová

Eva Stanová

Bloger 
  • Počet článkov:  20
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som žena a mám rada život. Baví ma v každej životnej situácií nachádzať nové riešenia a meniť uhoľ pohľadu na vec. Už ako dieťa som odmietala názor, že veci sú čierne alebo biele. Táto vlastnosť mi ostala do dnes. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu