reklama

Otvára šťastie srdce?

Toho, čo srdce otvára je určite viac. Zvyčajne je to láska k partnerovi, deťom, rodičom, súrodencom, priateľom. Niekde na konci tohto zoznamu sa objaví láska k sebe samému.  Ako to máte vy?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Vychádzam z vlastného príbehu a taktiež poznám mnoho ľudí, ktorých nemal kto naučiť ako milovať seba. Práve včera pri rozhovore s mojím otcom, som si uvedomila, že moja mama mi ani nemala odkiaľ dať toľko lásky, ktorú som ja tak veľmi ako dieťa potrebovala. Sama vyrastala v rodine, kde sa cítila nemilovaná. Čo je zaujímavé, že napriek bolesti z jej straty som pocítila nekonečné množstvo lásky, ktoré vo mne zanechala. V prvom rade láske k životu.

Je vaše srdce otvorené?

Dnešná doba je náročná, chce nás celých. Vyžaduje od nás pozornosť. Očakáva od nás 100% výkon v práci, vlastná rodina i rodičia chcú našu pozornosť, priatelia a známi chcú s nami stráviť spoločný čas a až na samom konci sú naše túžby. Ako sa cítite vy vo svojom živote?

Moja mama bola žena, o ktorej by veľa ľudí povedalo – žena s otvoreným srdcom. Rozdávala ľuďom lásku prostredníctvom rastlín a kvetov. Záhrada bola jej vášeň. To bol pohľad z vonku. Pohľad zvnútra bol, že myslela viac na druhých ako na seba. Nerozmýšľala nad tým, po čom ona túži. Skôr sa pýtala ako môžem pomôcť?

Bola som jej oponent. To na čo ona nemyslela ja som jej zrkadlila. Nie však hneď. Zo začiatku som podvedome jej život kopírovala. Bola som pracovitá žena, ktorá sa snaží byť dobrá na všetky strany – doma , v práci, k priateľom. Okolo 30–teho roku sa vo mne čosi zlomilo. Bola som unavená, vyhorená a cítila som sa nešťastná. Nič som necítila. Mala som len 2 možnosti: buď ostať tak ako som alebo sa vydať na cestu za šťastím.

Objavte seba, objavte šťastie

Na začiatku som vedela len jedno, chcem byť šťastná. Okrem množstva peňazí do vzdelávania a spoznávania metód hľadania samej seba, som investovala čas na skúmanie, ako fungujú na mne. Čo mi pomáha, posúva ma viac k sebe. Pýtala som sa samej seba množstvo otázok a hľadala na ne odpovede. Najdôležitejšie bolo prejaviť lásku k sebe cez úprimnosť. Niekedy ma vlastné odpovede prekvapili a inokedy určité pravdy o sebe bolo aj ťažké prijať. No pravda mi prinášala slobodu. Rúcala staré presvedčenia, že len takto je možné žiť. A to mi umožňovalo dávať slobodu ľuďom okolo mňa. Pochopila som, že každý človek má právo na svoj vlastný štýl -šťastie.

Skúmala som ďalej a hľadala, ktoré situácie, príležitosti a aj rozhodnutia sú v súlade s mojou dušou. Vedela som, že na to, aby som vedela toto počuť, potrebujem poznať svoje emócie.

Ich spoznávanie bola pre mňa najťažšia časť hľadania. Musela som sa naučiť zvládať výkyvy návalu šťastia až po hlboký strach. Teraz dokážem lepšie počúvať a hlavne preciťovať, čo mi hovorí moje telo, srdce i duša. Podľa ich odpovedí pracovať so svojimi myšlienkami. Pochopila som, že niekedy tie najťažšie životné situácie, ktoré zvládnem, mi prinášajú tú najväčšiu hodnotu ak k nim zaujmem správny postoj.

Máme právo na štastie?

Za obdobie posledných 6 rokov som pochopila 2 základné veci a to, že moja hodnota nesúvisí s peniazmi a mám právo na ŠŤASTIE, tak ako aj vy. Taktiež som sa naučila, že Objavovať seba, objavovať šťastie je celoživotná činnosť. Dá sa prirovnať k pravidelným činnostiam starostlivosti o telo: napr. tak ako si pravidelne umývate zuby a tak isto je dôležité pravidelne komunikovať so samou sebou. Starať sa tak o fyzické ako i duševné zdravie. Jednoducho vždy si nájsť na seba čas. Lebo ťažko budeme dávať druhým pravú lásku, keď sami jej máme nedostatok.

Čo si predstavujem pod šťastím: každý jeden deň žijem v súlade so svojím vnútrom. Ono sa mi odmeňuje vnútornou harmóniou, pokojom, čo mi umožňuje realizovať veci v živote jednoduchšie a rýchlejšie. Ak príde do môjho života niečo nové čo nepoznám a prinesie so sebou emóciu, ktorá ma rozladí, mám svoj osobný systém krokov, ktorý mi pomáha, čo najskôr získať vnútornú harmóniu späť.

Cesta Objavovanie seba trvala 10 rokov a tie najťažšie životné skúšky môjho života. Pýtate sa, či musíte prejsť životnými skúškami, aby ste získali seba? Správna otázka, na ktorú je treba hľadať odpoveď znie: Čo potrebujem mať vo svojom živote, aby som sa cítil šťastný/á? Ak nájdete odpoveď, už len stačí konať a vytvárať tak váš osobný štýl-šťastie.

Úprimnosť sa opláca

Obdobie objavovania mi prinieslo poznanie, byť k sebe úprimná vo všetkých oblastiach života. Vždy stojí za to nájsť si čas zistiť, čo situácia, ktorá sa v mojom živote deje pre mňa znamená. Keď poznáte odpoveď na otázku, akú hodnotu riešenie situáce prinesie vám a akú hodnotu prinesie aj iným, tak vtedy sa dejú v živote zázraky. Zázraky znamená: niekto zavolá a povie vám informáciu, ktorú potrebujete, nájdete knihu, ktorá nasmeruje správnym smerom, stretnete niekoho koho ste dlhé roky nevidela a dá vám kontakt na človeka, ktorý vyrieši to čo potrebujete a pod. Jednoducho povedané, život s vami komunikuje a dáva odpovede prostredníctvom mojich myšlienok, ľudí, kníh, situácií. Je to často krát udivujúce ako vie život spolupracovať. Ako na to? Majte túžby, buďte úprimní k sebe a komunikujte so sebou. Prijmite vlastné emócie a naučte sa ich transformovať na silu.

Za posledných 7 rokov som realizovala veľa zmien. Dovolila som si byť k sebe i ľudom okolo mňa úprimná a tak získať silu a poznanie o tom, čo je mojím poslaním. Nebolo to ľahké, ale vždy to bolo ľahšie ako ostať v starom a prežívať.

Objavenie seba mi umožnilo prijať moju rodinu takú aká je. Zobrať si od nej lásku, ktorú mi dáva i keď je v inom balení, ako by som chcela. Akceptovať ľudí takých aký sú, nemrhať zbytočne energiou na ich zmenu. Viem, že jediného koho môžem zmeniť som ja. Ľudí aj situácie vnímať ako učiteľov môjho života. Podľa toho, čo tieto stretnutia hovoria môjmu vnútru na ne reagovať a vyvíjať sa – získavať hodnotu. Okrem šťasta som dostala aj slobodu.

V situáciách, v ktorých vládne srdce, želanie získať dobro pre seba, ale i iných a odvaha konať, nastávajú zázračné riešenia, ktoré sa často krát zdravým rozumom nedajú predpokladať.

Život sa stáva plnší, farebnejší, hodnotnejší. Má väčší význam pre nás a je i v súlade s božskými zámermi. Môžeme odovzdávať ďalej. Úprimnosť k samým sebe, nám dáva aj silu byť úprimný/á vo vzťahoch. Nelipnúť na nich len zo strachu, že nikto pri nás neostane. Výsledok stojí za to! Začnite aj vy vytvárať vlastný štýl-šťastie. Vykročte!

Eva Stanová

Eva Stanová

Bloger 
  • Počet článkov:  20
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som žena a mám rada život. Baví ma v každej životnej situácií nachádzať nové riešenia a meniť uhoľ pohľadu na vec. Už ako dieťa som odmietala názor, že veci sú čierne alebo biele. Táto vlastnosť mi ostala do dnes. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

73 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

9 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

19 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu