reklama

Nie sme žiadne „B“

Takto pred rokom som napísala článok Vstávajte lenosi - vykročte za šťastím!, ku ktorému ma inšpirovala stretávka zo strednej školy po 24 rokoch. Minulú sobotu som sa vrátila zo stretávky po 25 rokoch a ako bolo o tom hovorí aj nadpis tohto článku. Tiež je pravdou, že som chvíľu rozmýšľala, či na stretávku ísť. Teraz z dôvodu rečí o chorobách, na ktoré som nemala chuť. Tak ako aj minulý rok nakoniec vo mne zvíťazila mladosť a túžba byť na čas s tými, s ktorými som nejaký úsek cesty mladosti prešla.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

A tak sme sa v sobotu s mojimi najbližšími spolužiakmi a životnými súputnikmi Danou a Palim vybrali na cestu. Vyzdvihli sme po ceste ďalšieho spolužiaka prezývaného Šarfo a o chvíľu sme už boli v krásnej harmónii, na chate v ktorej sme oslavovali maturitné víťazstvo.

Ako sme prichádzali, na terase už stálo niekoľko spolužiakov. Tento krát, to už bolo bez prekvapení, veď sme sa s niektorými videli pred rokom. Dokonca niektorí milo prekvapili svojou zmenou.

Privítanie, drink a bezprostredná debata s tými, ktorí stáli práve pri mne alebo prišli. Prvá hodina ubehla ani neviem ako a mali sme pripravenú chutnú večeru. S chuťou sme sa pustili do jedla, tak že ani nebol čas na obligátny príhovor. Až keď sme zasýtili naše chuťové bunky, prišli na rad slová. Prehovoril náš pomaturitný predseda Braňo, ktorý síce nezmaturoval na strednej škole, ale určite zmaturoval v živote. Spomínali sme v krátkosti na ľudí, ktorí boli našou súčasťou, no už nemohli prísť. Ich čas na Zemi už vypršal. Spomínali sme aj na veselé historky: cestu do Kyjeva, rôzne mládežnícke huncútstvaJ Opäť som zažila pocit vzájomnej blízkosti, mladosti, radosti zo stretnutia, možnosti zdieľať životnú cestu, s tými s ktorými sme chceli.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Práve sme sa stretli po týždni od seminára CYKLY, ktorý viedla Sandra Epstein, autorka systému Araretama. Povedala jednu myšlienku, ktorá určite stojí aspoň na zamyslenie. Vytvárame a začíname žiť novú kultúru - jej hlavným znakom je priateľstvo. Priateľstvo, ktoré preverí čas, životné udalosti, diaľka.

Na stretávke som túto energiu priateľstva vnímala. Čo ma však ešte potešilo viac? Stratili sa reči o chorobách. Rozprávali sme sa o živote, poznaní, smerovaniach, túžbach. Áno, predstavte si v polčase života máme ešte túžby a to je skvelé, tak to má byť. To je to o čo v živote ide, snívať, túžiť a vytvárať si to a tešiť sa z toho, že sa nám to darí. Každého jedného malého krôčika. A keď aj prehráme, poučiť sa rýchlo ísť ďalej. Upadať do smútku, depresie či sklamania sa neoplatí. Čas vyhrabávania sa z jamy sklamania z prehry, môžeme stráviť radšej snažením sa o ďalšie či už osobné alebo spoločné víťazstvo.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nie sme žiadne „B" o tom svedčí aj záverečná veta Paliho pri našom odchode, ktorú povedal našej triednej: „Pani profesorka Vy nemáte jednu triedu, Vy máte 28 čísiel, na ktoré môžete kedykoľvek zavolať. " A toto vo mne zarezonovalo najviac. Veď je to také jednoduché. Každý jeden z nás máme k dispozícii najmenej týchto 28 čísiel a ak by sa dialo čokoľvek v našom živote, môžeme jedno z nich vytočiť. Či už je to číslo spolužiaka, dávno zabudnutého priateľa, niekoho z rodiny. Ak je nám ťažko a chceme ísť ďalej určite volajme, píšme, hovorme. Pamätajte si, vždy existuje riešenie, keď sa rozhodneme Vykročiť za šťastím!

Eva Stanová

Eva Stanová

Bloger 
  • Počet článkov:  20
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som žena a mám rada život. Baví ma v každej životnej situácií nachádzať nové riešenia a meniť uhoľ pohľadu na vec. Už ako dieťa som odmietala názor, že veci sú čierne alebo biele. Táto vlastnosť mi ostala do dnes. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

19 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

750 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu