reklama

Vykročte za šťastím – objavujte seba!

Práve som si uvedomila, že nám ostávajú len dva dni do konca mesiaca. Aký pre vás bol? Pri písaní nasledujúcich riadkov som si uvedomila, že pre mňa bol zázračný. Diali sa veci, ktoré akoby samé zapadali do seba /niektoré síce, až po niekoľkých rokoch/, ale zapadli. Stretávala som veľa nových ľudí, s ktorými sme pri debatách súzvučili. Akoby náš rozhovor tvoril symfóniu, no nato, aby sa to mohlo stať, sme si každý jeden museli prejsť svojou cestou objavovania seba. Ak by sme tak neurobili, v rozhovore by chýbala nejaká časť.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Z tohto pohľadu vnímam kráčanie za šťastím ešte dôležitejšie ako doteraz. Začína sa spájať môj doterajší príbeh s príbehmi iných ľudí, ktorý si prešli tiež svojou cestou. Ako to vnímate vy?

3x za šťastím

Posledný týždeň som 3x vykročila za šťastím. Z toho dvakrát som urobila niečo na čo som sa dlhšie odhodlávala. Tretí krát som zachytila dôležitú správu pre mňa a urobila rozhodnutie, ktoré bude odo mňa vyžadovať zmeny a učiť sa nové zručnosti.

Ste zvedaví čo sa udialo?

Séria troch vykročení za šťastím sa začala minulý piatok. Doobeda som skončila jedno stretnutie a pozerala si emaily. Zrazu mi zrak padol na email s otázkou: Nemáte program na túto nedeľu? To ma zaujalo a tak som čítala ďalej. Z celého emailu si pamätám len 3 slová: strach, šťastie a Firewalking. Prvé dve slová sú témy, o ktorých píšem a prirodzene ma zaujímajú spôsoby ako je možné transformovať strach na šťastie. O tretie slovo som si obohatila slovník pred siedmymi rokmi. O metóde Firewalkingu som sa dočítala v mojej obľúbenej knihe Mimi Tulipánová. Zaujala ma, no chodenie po žeravom uhlí bolo neskutočné. Verila som, že to existuje, no žeby som to ja mohla dokázať bolo pre mňa nepredstaviteľné. Ako išiel rok za rokom, tak sa mi táto metóda pripomínala. Aj som našla firmu, ktorá Firewalking robila, no cítila som strach. Až teraz, to bolo úplne spontánne rozhodnutie. Moje telo v tej sekunde ako som email dočítala, zareagovalo a odpísala som na email.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Uhádnete, aký som mala v nedeľu program?

Samozrejme Firewalking. Vďaka nemu som objavila, ďalší silný program, ktorý ma zastavoval pri realizácii projektov. Volá sa sebakritik. A pritom, keď sa tak nad tým teraz zamyslím, bežne o slove kritika hovoríme. Poznáme kritiku z vonku a z vnútra. Tú zvonku ľahko rozoznáme, hneď vieme, keď nás niekto kritizuje. Ak sme dostatočne silní, tak aj vieme ako na takú kritiku reagovať. Čo však s vnútorným kritikom v nás? Keď zakaždým sa pre niečo nadchneme a pustíme sa do realizácie jednotlivých krokov, tento náš „verný priateľ sebakritik" s nami stále chodí a rozpráva. Rozhodla som sa objavovať ako toho môjho premeniť na môjho priateľa „vnútorného víťaza". Máte už svoj spôsob ako na to? Napíšte mi, poteší ma akákoľvek informácia.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Po tomto zážitku, nasledujúci deň v pondelok som mala stretnutie. Stretla som sa s veľmi dobrou známou. Dlhšie obdobie sme sa nevideli a teraz za posledných pár týždňov sme sa videli v pondelok tretí krát. Rozprávali sme sa o tom, prečo sme sa stretli. Až úplne na konci nášho stretnutia som sa jej opýtala na druhú časť jej práce. Čo robí, v čom spočíva jej nová profesia. Dozvedela som sa ako prebieha proces poradenstva pre podnikateľov. Sama pre seba som ho nazvala energetický koučing. Pri celom rozhovore so mnou najviac zarezonovalo slovo, ktoré som kedysi dostala ako symbol pre mňa. A teraz táto moja známa mi vysvetľovala, to čo robí práve na tomto symbole. Zažili ste už niekedy takúto „náhodu"? Tieto „náhody" sama pre seba volám odpovede vesmíru, boha, existencie, podľa toho ako túto energiu voláme. Pred časom som vyslala otázku a toto bola odpoveď. Opäť som zareagovala a vykročila.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Do tretice som dnes prekročila zónu komfortu. Už dlhšiu dobu som chcela natočiť video o endorfínovom cvičení „Vykročte za šťastím!". Ako však na to? Najprv som získala v jednom internetovom kurze teoretické informácie. Nevedela som ich uchopiť do praxe, že by výsledkom bolo hotové video. Pomohli mi však urobiť prvý krok, napísať scenár videa. Keď som ho mala napísaný, hľadala som niekoho, kto mi pomôže video natočiť. Vedela som o jednej známej, že robí pekné krátke filmy. Aj sme spolu konzultovali scenár a doladili ho do konečnej podoby. Už to len chcelo dohodnúť si termín natáčania. V tom mi napísala, že žiaľ nemá čas. A tak som to pustila. Stáva sa vám niekedy, že ak sa o niečo priveľmi snažíte, tak riešenie nie a nie prísť? A keď to pustíte a poviete si nech sa stane, čo má, riešenie zrazu príde. A tak sa stalo aj teraz. Stačilo ísť na jednu akciu, ktorá opäť hlboko rezonovala so mnou. Tam som stretla, Alenu, s ktorou sme dnes video natočili. Chcelo to pár emailov, trpezlivosti pri dolaďovaní vzájomných termínov a správneho počasia.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Oplatí sa kráčať s odvahou?

Každým dňom sa presviedčam, že áno. Sú dni kedy je kráčanie veselé ako posledné dni. Ja vykročím a všetko so mnou rezonuje. Niekedy sú dni kedy kráčam a navonok sa nič akoby nedeje. Ono to však len tak vyzerá. Krok za krokom sa skladá mozaika vízie, sna, ktorý máme uskutočniť. Súhlasíte so mnou?

Najdôležitejšie pri kráčaní je zachovať pokoj a vieru, že sa všetko uskutoční v správnom čase, na správnom mieste a v správnom prevedení. Niekedy sa rozumom snažíme presne vymyslieť, čo má ako vyzerať, no často krát keď dovolíme životu, aby nás podporil, dostaneme oveľa lepšie riešenia. Aké sú Vaše skúsenosti?

Z posledných dní vnímam odkaz: „Kráčajte a robte kroky, ktoré vnímate, že sú dôležité." Aj keď možno v danom momente nedávajú racionálny zmysel. Za posledných pár mesiacov som spoznala dosť ľudí, ktorý mali odvahu kráčať. Vďaka tomu, teraz odovzdávajú dary /informácie, poznanie, zručnosti/ druhým, ktorý to potrebujú. Na každom z nás záleží - kráčajme každý jeden deň za šťastím.

Eva Stanová

Eva Stanová

Bloger 
  • Počet článkov:  20
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som žena a mám rada život. Baví ma v každej životnej situácií nachádzať nové riešenia a meniť uhoľ pohľadu na vec. Už ako dieťa som odmietala názor, že veci sú čierne alebo biele. Táto vlastnosť mi ostala do dnes. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu