reklama

Máte sa radi?

Taká jednoduchá otázka, napriek tomu mne trvalo až 39 rokov, kým som pochopila skutočnú podstatu tejto otázky.  V každom veku mať sa rada znamenalo pre mňa niečo iné.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

V 20-25 rokoch som si predstavovala, že je to o kozmetike, kaderníčke a zábavnej party s kamarátmi. V období 25-30 rokov to znamenalo dobre sa ráno vyspať, relaxovať a mať bývanie podľa vlastných predstáv. Vo veku 30-35 rokov to bola téma: Kto som, Kam kráčam a Ako chcem ďalej žiť. V 36-38 rokoch o napĺňaní mojich ideálov, o podnikaní a o úspechu. A.... v 39-tke prišlo ku mne to najdôležitejšie objavné uvedomenie. Maj sa rada - buď sama sebou.

Čo to znamená v praxi?

Rešpektujem všetky svoje potreby a priania. Vyjadrujem ich s láskou svojmu okoliu. Starám sa o svoje telo. Vyberám si stravu, pohyb, myšlienky. Taktiež aj priestor, v ktorom pracujem a bývam. Všetko robím podľa vlastných predstáv. Druhí sú pre mňa len inšpiráciou. Prijímam svoju rodinu, priateľov, kolegov a známych takých ako sú. Ak sa mi na nich niečo nepáči, vždy sa pozriem do svojho vnútra a opýtam sa: Akú moju vlastnosť, správanie mi tento človek zrkadlí? Dnes už viem, že podobné priťahuje zase len to podobné. Dobrým vzťahom k sebe prispievam k zlepšeniu a tvorbe môjho okolia podľa vlastných predstáv. Mne osobne trvalo hodnú chvíľu kým som si vyšpecifikovala čo znamená mať sa rada. V praxi mi najviac pomohol tento spôsob.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Aký je?

Existuje viacero metód. Mne sa najviac páči metóda spojenia sa s vlastným vnútorným dieťaťom. Je ľahké si predstaviť keď som bola malá. Celý svet mi patril. Všetko som vedela a všetko som mohla dosiahnuť. Všetci ma mali radi. A ja som presne vedela čo chcem. Ako ste to mali vy?

A takto nejako vyzerá i vnútorné dieťa. S tým rozdielom, že má za sebou niekoľko zranení. Zranení z akejkoľvek strany. Rodičia, priatelia, učitelia, partner atď. Spôsobov ako zraniť dieťa je mnoho. Ja by som o tom mohla písať knihu. Bola som veľmi citlivé dieťa. Všetko som vnímala ako cez lupu.

Viete však aký je ešte rozdiel medzi nami keď sme boli deti a naším vnútorným dieťaťom? Mne to prišlo až pred pár dňami - nikto sa oň nestará. A kto by sa mal? Veď už sme dospelí. No predsa my. Keď som to prvý krát počula bolo to zvláštne. No čím viac s touto metódou pracujem, páči sa mi ešte viac.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ako na to?

Predstavte si seba ako 3 ročné dieťa. V ktorej časti vášho vnútra sa nachádza? Ako vyzerá a čo cíti? Je veselé alebo smutné? Kľudne sa s ním porozprávajte. Ono Vám to povie.

Keď som videla moje vnútorne dieťa prvý krát bolo veľmi smutné. Veď akoby aj nie. Celé roky sa oň nestarala. Začala som s ním komunikovať. Pýtať sa ho ako sa má, čo cíti a čo potrebuje? A ako jeho matka a otec mu to dávam. Po všetkých tých turbulentných rokoch , niekedy plných strachov sa konečne usmieva. Opäť verí v naplnenie svojich snov.

Každý deň, najlepšie ráno ešte v posteli ho pozdravím a objímem. Opýtam sa ho čo by chcelo v tento deň. A ono ma vedie. Moje dni sa stávajú radostnejšími a ľahšími. Prišla som na to, že seba láska a seba hodnota je základom našich životov. Podľa toho čo sa nám v živote deje, či už v práci, vo vzťahoch alebo na našich účtoch je obrazom našej seba hodnoty.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Majte sa radi a iné veci sa upravia tiež

Trápi vás niečo, že nie je podľa Vašich predstáv? Čo myslíte, kto to môže zmeniť? No predsa každý jeden z nás. Začnite sa mať radi a počúvať svoje vnútorné dieťa. A život sa postupne začne meniť. Je to oveľa jednoduchšie a menej náročnejšie ako chcieť meniť ľudí okolo seba. Počuli ste už o tom, že to čo vyžarujeme to aj priťahujeme? Láska priťahuje lásku a iné emócie zase priťahujú zase svoje. Máte svoje overené recepty? Napíšte mi, už teraz teším na správy od vás.

Eva Stanová

Eva Stanová

Bloger 
  • Počet článkov:  20
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som žena a mám rada život. Baví ma v každej životnej situácií nachádzať nové riešenia a meniť uhoľ pohľadu na vec. Už ako dieťa som odmietala názor, že veci sú čierne alebo biele. Táto vlastnosť mi ostala do dnes. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

750 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu